1779110_770925556265917_4212744337872520658_n

Bezlepkové,České,Přílohy,Veganské,Vegetariánské,Zdravé

Chřestová sezóna

14 Nov , 2014  

Ráda bych vám dala pár rad a tipů při vaření této lahodné zeleniny oznamující příchod jara. Konzumace chřestu má pozitivní vliv na naše zdraví: obsahuje totiž vitaminy (A, B, C, E, K), vápník, hořčík, plno vlákniny, železo či selen.

Nákup chřestu:
Chřest se rozlišuje podle barvy na bílý, zelený a světle fialový. Všechny tyto druhy seženete hlavně během sezóny ve všech větších supermarketech a zelinářstvích. Pokud by jste rádi chřest český, který je velice dobrý a má dobrou pověst i ve světě, zajděte na farmářský trh, koupíte ho téměř u každého prodejce zeleniny. Čerstvý chřest musí být pevný a při lehkém rozříznutí by měla vytéct tekutina.

Tipy na uvaření:
Chřest sám o sobě je chuťově výrazný a je proto škoda k němu připravovat silné omáčky, nechte vyniknout jeho skvělé chuti. Před uvařením je potřeba oloupat a stonky odkrojit, aby vám po uvaření nezhořkl. Na uvaření chřestu doporučuji dát vařit vodu, přidat trochu bílého vína, citron, sůl, pepř, divoké koření a bobkový list. Vaříme do měkka na skus a poté ihned zchladíme ve vodě s ledem. Zabráníte tak změknutí a zešednutí. Zelený chřest se vaří jen pár minut, záleží však na tloušťce, bílý vařte o něco déle.

Nejlepší je podávat tuto uvařenou lahůdku jednoduše s rozpuštěným máslem, holandskou omáčkou či jako příloha k rybě nebo jiným lehkým jídlům.

TIP: V německém Kauflandu jsme pořídili skvělé letní víno, které je určené přímo ke konzumaci s chřestem. Kombinace těchto dvou chutí je naprosto jedinečná, určitě vyzkoušejte!

1779110_770925556265917_4212744337872520658_n

, , ,


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *